Mecenasem Edycji 2021 jest Grupa WEBA sp. z o.o.
Edycję 2020 dofinansowano z budżetu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kultura Dostępna, realizowanego przez Narodowe Centrum Kultury
Gambistka, nauczyciel, doktor sztuk muzycznych, adiunkt na Wydziale Wykonawstwa Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie wiolonczeli Piotra Janosika oraz Conservatoire de Musique w Grenoble (Francja), gdzie uzyskała z najwyższą notą Diplôme d’Etudes Musicales w zakresie gry na violi da gamba pod kierunkiem Christine Plubeau.
Ukończyła także Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie violi da gamba Marcina Zalewskiego oraz Szkołę Aktorską Lart StudiO.
Brała udział w nagraniach kilkunastu płyt, w tym nominowanej do nagrody Fryderyk płyty zespołu Filatura di Musica „Canzony znane i nieznane”. Współpracuje z czołowymi polskimi zespołami wykonującymi muzykę dawną w nurcie Historically informed performance, m.in.{oh!} Orkiestra, Capella Cracoviensis, Vasa Consort. Od 2013 roku prowadzi klasę violi da gamba w Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie w 2021 roku obroniła pracę doktorską na temat XVII-wiecznego paryskiego mistrza violi Monsieur de Sainte Colombe. Istotnym polem jej działalności jest wykonawstwo muzyki współczesnej. Współpracuje z kompozytorem Wojciechem Stępniem konsultując i prawykonując jego utwory (m.in. opera kameralna „Czarne Lustro”, cykl pieśni na baryton i violę da gamba „Five Letters to the Beautiful Knight”). W 2024 roku, wraz z {oh} Orkiestrą, wystąpiła podczas festiwalu „Warszawska Jesień” prawykonując utwory kompozytorów takich jak K. Baculewski, Yu Kuwabara czy O. Juzala-Deprati. W tym samym roku wzięła udział w wykonaniu opery Aleksandra Nowaka „Ja, Şeküre” podczas „Malta Festival” w Poznaniu. Interesuje się problematyką ergonomii pracy muzyka, a także synergii sztuk. Jest mamą 2-letniego Józia. Lubi kawę i stare chaty.
© 2020 Na Gotyckim Szlaku w Polsce zachodniej